Depoul de Locomotive BRASOV In cadrul acestei unitati se intretine, se repara si se pregateste pentru drum intregul parc de locomotive electrice proprii (60 LE si 10 LDH), precum si parcul de LDH aferent sectiilor de remorcare: Depoul Brasov - Biroul tura mecanici
Brasov – Bucuresti;
Brasov – Curtici;
Brasov – Dej – Cluj;
Brasov – Teius - Cluj;
Brasov – Ciceu – Adjud;
Brasov – Zarnesti;
Brasov – Intorsura Buzaului;
Sf. Gheorghe – Bretcu.
Pe langa activitatea de reparatii curente, reparatii agregate de locomotive (transmisii hidraulice, reductoare inversoare, turbosuflante, atacuri de osie), se executa si activitatea de RR la locomotivele electrice. Depoul Brasov este singura unitate de acest gen din cadrul SNTFC care realizeaza asemenea reparatii.
Siguranta circulatiei pe calea ferata este mentinuta de lucrarile de executie efectuate de personalul depoului. Astfel, la inceputul anului s-a achizitionat de la firma Hegenscheidt un strung subteran pentru strunjirea bandajelor de locomotive si vagoane. Acest utilaj performant si ultramodern, tip 106, are pentru comanda un dispozitiv tip CMC (electronic), prin intermediul caruia se pot alege patru tipuri de profile (doua de locomotive si doua de vagoane). De asemenea, prin intermediul acestui dispozitiv de comanda CNC se pot efectua masuratori complete ale bandajelor si se afiseaza eventualele defectiuni aparute. Nivelul de zgomot si vibratii al acestui strung este mult redus in comparatie cu altele de acelasi tip, fiind in acest moment cel mai modern pe plan european.
AZC Brasov detine, in cadrul SELC Sibiu (Sectia Exploatare Locomotive Calatori), un interesant muzeu al locomotivelor cu abur, multe dintre piesele existente fiind in stare de functionare. In prezent, muzeul are 34 exponate ce reprezinta aproape toate seriile de locomotive cu abur care au circulat pe liniile CFR. Dintre cele mai reprezentative putem aminti doua locomotive fabricate in Austria, in 1884, respectiv 1896, seriile 389.001 si 389.002; ele fac parte din categoria celor mai vechi locomotive cu abur de cale ingusta care au circulat in Transilvania. Nu lipsesc nici locomotivele mai moderne, seriile 324.915, 400.004, 230.000, 150.000, 142.000 si, bineinteles, 50.000. In muzeu mai sunt expuse o macara si doua pluguri de zapada, toate actionate cu abur.
Un alt aspect care poate fi evidentiat in cadrul AZC Brasov il constituie transportul de agrement cu trenuri de epoca. Acestea sunt compuse dintr-o locomotiva cu abur, doua vagoane clasa si un vagon bagaj de epoca, in care este amenajata o expozitie feroviara, un bar, precum si un vagon salon, cu ambient deosebit. Rutele sunt alese in functie de solicitarile diferitelor agentii de turism.
Principalele obiective ale AZC Brasov vizeaza in special o mai buna deservire a publicului calator, confortul in vagoanele de calatori, regularitatea si siguranta circulatiei.