22 Decembrie 2024, 03:51:55

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 245262 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

24 Septembrie 2013, 15:47:34
Răspuns #400

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
O nouă bandă specială pentru RATB, pe un bulevard din centrul Capitalei, începând de azi


În centrul Capitalei s-a delimitat o bandă specială pentru autovehiculele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).


Pe Splaiul Independenţei a fost delimitată o bandă specială pentru autobuzele RATB. Banda, delimitată cu stâlpişori, începe de la intersecţia cu Strada Şelari şi se termină la intersecţia cu Calea Victoriei.

Marţi, pe Splaiul Independenţei, în apropiere de intersecţia cu Strada Şelari, staţiona un echipaj al Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti, care dirija traficul auto pe banda destinată autoturismelor, astfel încât banda pentru autobuzele RATB să nu fie aglomerată de ceilalţi participanţi la trafic.

Cât vor rezista stâlpișorii în fața șoferilor bucureșteni, rămâne de văzut.


http://www.b365.ro/banda-speciala-pentru-ratb-in-centrul-capitalei_194998.html
memorat
25 Septembrie 2013, 00:04:05
Răspuns #401

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Eu i-as face pe unii din beton armat.
Hi ! Hi ! Hi !
Sa se invete minte !  :P
memorat
25 Septembrie 2013, 08:39:56
Răspuns #402

Andrei

  • Mesaje postate: 4405
  • Gen: Bărbat
Eu i-as face pe unii din beton armat.
Hi ! Hi ! Hi !
Sa se invete minte !  :P


Stalpii aia nu or sa reziste mai mult de o luna.
memorat
26 Septembrie 2013, 13:57:47
Răspuns #403

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Uzina RATB, aproape de faliment. Primarul general îşi freacă mâinile

Primăria Capitalei a falimentat Uzina RATB. Muncitorii de la Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale au demosntrat că pot produce tramvaie conforme cu cerinţele actuale, însă Sorin Oprescu nu vrea ca Primăria să mai cumpere mijloacele de transport fabricate de RATB. Edilul-şef preferă tramvaiele din străinătate, aproape de două ori mai scumpe. Între timp, bucureştenii circulă în tramvaie ce trebuiau retrase de mai bine de zece ani.

În ultimii 20 de ani, primarii Capitalei au lăsat baltă Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale (URAC) a Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Astfel, uzina ce trebuia să reînnoiască flota de tramvaie a RATB a ajuns să nu mai aibă activitate.

Actualul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, a pus bomoboana pe coliva URAC, refuzând să mai achiziţioneze tramvaie de la uzina RATB, cu toate că aceasta a demonstrat că poate produce mijloace de transport conforme cu standardele actuale. „Uzina nu mai produce nimic, în momentul de faţă. Doar asigură reparaţii. Putem produce tramvaie la URAC, dar este nevoie ca Primăria Capitalei să le cumpere. Au fost produse cele patru tramvaie noi pentru inaugurarea Pasajului Basarab şi atât. Uzina a produs doar patru tramvaie în 11 ani. Primarul general nu vrea să cumpere tramvaie noi pentru RATB. Aceasta cu toate că avem tramvaie ce şi-au depăşit de opt ani şi mai mult durata maximă de viaţă”, a declarat pentru PUTEREA preşedintele executiv al sindicatului RATB, Vasile Petrariu.

Una dintre puţinele iniţiative bune pe care le-a avut controversatul fost director general al RATB, Adrian Criţ, a fost aceea de a încheia o înţelegere prin care URAC să producă tramvaie pentru Viena. Dar contractul nu a mai fost semnat, după înlăturarea lui Criţ de la şefia Regiei. „Era o idee bună. Aveam de lucru pentru uzină şi exportam. Dar, cum se întâmplă la noi, cu numirile pe criterii politice, când pleacă un director, cel care vine nu mai continuă proiectele începute de predecesorul său, chiar dacă unele au fost bune. A mai existat o înţelegere cu cei de la Astra Arad pentru un proiect comun, dar suma plătită era prea mare. Nu ştiu ce a fost acolo. Cert este că nu s-a mai semnat”, ne-a mai declarat Petrariu. Potrivit sindicalistului, dacă RATB ar cumpăra tramvaie din Franţa, cum vrea Primăria Generală, ar plăti semnificativ mai mult. „La URAC producem un tramvai pentru 1,2 – 1,7 milioane de lei, în timp ce în Franţa costă între 2,5 şi 2,7 milioane de lei. În plus, pentru tramvaiele noastre putem asigura noi service-ul. La autobuze, avem un contract cu EvoBus pentru asigurarea de service, în perioada de garanţie, dar s-ar putea să dorească ei să se ocupe în continuare. Şi autobuzele au ieşit din perioada lor maximă de viaţă. Este o problemă”, ne-a mai declarat Petrariu.

Tăiată şi dusă la fier vechi după privatizare?

În mai bine de 20 de ani, la Uzina RATB nu a mai fost realizată nici o investiţie în linia de producţie sau pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Liderul sindicaliştilor din RATB atrage atenţia că transformarea regiei de transport public în societate comercială ar putea conduce la desfiinţarea URAC. „Uzina funcţionează în cadrul Regiei. Dacă va fi transformată RATB în societate comercială, cum vrea domnul primar Oprescu, nu ştiu dacă mai poate prelua şi uzina. Este posibil să fie separată şi privatizată. Va fi foarte greu pentru uzină să-şi găsească singură de lucru. Cât există RATB şi uzina are de lucru”, ne-a mai spus Petrariu. În acest moment, la URAC lucrează 1.100 de oameni, dintre care 800 muncesc la partea de producţie.

Istoric

Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societaţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti. Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.


http://www.puterea.ro/social/uzina-ratb-aproape-de-faliment-primarul-general-isi-freaca-mainile-78150.html

Bataie de joc,ne vom lua gandul de la productia Bucur LF si Bucur LF 2...
memorat
26 Septembrie 2013, 22:30:35
Răspuns #404

roby123

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 616
  • Gen: Bărbat
  • Vrem o Å£ară cât mai civilizată!
Uzina RATB, aproape de faliment. Primarul general îşi freacă mâinile

Primăria Capitalei a falimentat Uzina RATB. Muncitorii de la Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale au demosntrat că pot produce tramvaie conforme cu cerinţele actuale, însă Sorin Oprescu nu vrea ca Primăria să mai cumpere mijloacele de transport fabricate de RATB. Edilul-şef preferă tramvaiele din străinătate, aproape de două ori mai scumpe. Între timp, bucureştenii circulă în tramvaie ce trebuiau retrase de mai bine de zece ani.

În ultimii 20 de ani, primarii Capitalei au lăsat baltă Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale (URAC) a Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Astfel, uzina ce trebuia să reînnoiască flota de tramvaie a RATB a ajuns să nu mai aibă activitate.

Actualul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, a pus bomoboana pe coliva URAC, refuzând să mai achiziţioneze tramvaie de la uzina RATB, cu toate că aceasta a demonstrat că poate produce mijloace de transport conforme cu standardele actuale. „Uzina nu mai produce nimic, în momentul de faţă. Doar asigură reparaţii. Putem produce tramvaie la URAC, dar este nevoie ca Primăria Capitalei să le cumpere. Au fost produse cele patru tramvaie noi pentru inaugurarea Pasajului Basarab şi atât. Uzina a produs doar patru tramvaie în 11 ani. Primarul general nu vrea să cumpere tramvaie noi pentru RATB. Aceasta cu toate că avem tramvaie ce şi-au depăşit de opt ani şi mai mult durata maximă de viaţă”, a declarat pentru PUTEREA preşedintele executiv al sindicatului RATB, Vasile Petrariu.

Una dintre puţinele iniţiative bune pe care le-a avut controversatul fost director general al RATB, Adrian Criţ, a fost aceea de a încheia o înţelegere prin care URAC să producă tramvaie pentru Viena. Dar contractul nu a mai fost semnat, după înlăturarea lui Criţ de la şefia Regiei. „Era o idee bună. Aveam de lucru pentru uzină şi exportam. Dar, cum se întâmplă la noi, cu numirile pe criterii politice, când pleacă un director, cel care vine nu mai continuă proiectele începute de predecesorul său, chiar dacă unele au fost bune. A mai existat o înţelegere cu cei de la Astra Arad pentru un proiect comun, dar suma plătită era prea mare. Nu ştiu ce a fost acolo. Cert este că nu s-a mai semnat”, ne-a mai declarat Petrariu. Potrivit sindicalistului, dacă RATB ar cumpăra tramvaie din Franţa, cum vrea Primăria Generală, ar plăti semnificativ mai mult. „La URAC producem un tramvai pentru 1,2 – 1,7 milioane de lei, în timp ce în Franţa costă între 2,5 şi 2,7 milioane de lei. În plus, pentru tramvaiele noastre putem asigura noi service-ul. La autobuze, avem un contract cu EvoBus pentru asigurarea de service, în perioada de garanţie, dar s-ar putea să dorească ei să se ocupe în continuare. Şi autobuzele au ieşit din perioada lor maximă de viaţă. Este o problemă”, ne-a mai declarat Petrariu.

Tăiată şi dusă la fier vechi după privatizare?

În mai bine de 20 de ani, la Uzina RATB nu a mai fost realizată nici o investiţie în linia de producţie sau pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Liderul sindicaliştilor din RATB atrage atenţia că transformarea regiei de transport public în societate comercială ar putea conduce la desfiinţarea URAC. „Uzina funcţionează în cadrul Regiei. Dacă va fi transformată RATB în societate comercială, cum vrea domnul primar Oprescu, nu ştiu dacă mai poate prelua şi uzina. Este posibil să fie separată şi privatizată. Va fi foarte greu pentru uzină să-şi găsească singură de lucru. Cât există RATB şi uzina are de lucru”, ne-a mai spus Petrariu. În acest moment, la URAC lucrează 1.100 de oameni, dintre care 800 muncesc la partea de producţie.

Istoric

Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societaţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti. Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.


http://www.puterea.ro/social/uzina-ratb-aproape-de-faliment-primarul-general-isi-freaca-mainile-78150.html

Bataie de joc,ne vom lua gandul de la productia Bucur LF si Bucur LF 2...
:'( >:( ??? :'(
BUCUR LF=Noua generaţie de tramvaie RATB;
#361=Cel mai modern tramvai al liniei 21.
memorat
27 Septembrie 2013, 13:25:53
Răspuns #405

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Greva generala la RATB si Metrorex amanata pentru 14 octombrie.

"Ca urmare a negocierilor incepute pe data de 18 septembrie, intre reprezentantii Federatiei din Trasporturi, Transloc si Servicii Publice ï¿‚ATU - Romaniaï¿‚ si echipa guvernamentala, dar in primul rand din respect pentru cei peste 700.000 de calatori care folosesc zi de zi metroul bucurestean, greva propriu-zisa de la metrou anuntata pentru data de 30 septembrie 2013 se va amana pana pe data de 14 octombrie 2013. In acest timp negocierile vor continua si speram ca se vor gasi si solutii", a spus Ion Radoi, citat intr-un comunicat de presa, potrivit Mediafax.

Liderul sindical a precizat ca si greva de solidaritate de la RATB a fost amanata tot pana in 14 octombrie.

Sindicalistii Metrorex l-au abordat pe premierul Victor Ponta, miercuri, pe santierul Magistralei 5, si i-au solicitat sa ii primeasca la Guvern pentru a discuta despre indexarea salariilor, spunandu-i ca nu dispune de toate datele si ca ii vor prezenta ei situatia corecta.

Ponta a aratat ca declansarea grevei la metrou nu ar fi un gest corect si de bun-simt, in conditiile in care Metrorex beneficiaza de subventii de la buget, respectiv din incasarile stranse de la toti romanii, nu doar de la bucuresteni.

"Evident ca imi doresc sa nu existe greva la metrou. Noi dam in fiecare an subventie la metrou din banii tuturor cetatenilor Romaniei, si cel din Salaj, si cel din Botosani plateste pentru metrou, asa incat asta ar mai lipsi acum, sa avem si o greva. Cred ca nu ar fi corect si de bun-simt", a spus Ponta.

El a precizat ca ministrul Transporturilor si ministrul delegat pentru Buget vor continua dialogul cu sindicatele.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, declara, in 20 septembrie, ca a avut o discutie cu reprezentantii Metrorex pe subiectul protestului organizat in Capitala si a estimat ca se va stinge conflictul in urma negocierilor purtate cu Ministerul de Finante.

Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
27 Septembrie 2013, 17:51:56
Răspuns #406

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Foarte curand se va redeschide circulatia tramvaielor pe Camil Ressu...23 pe dudesti-Ratb Titan iar legat de 1 sunt voci care spun ca va fi dus pe Titan ,Ratb Titan...ramane de vazut ce miscari vor fi in acest sens...

1 nu va reveni la(ma refer la pasajul muncii) traseu normal inainte de septembrie 2014...
memorat
30 Septembrie 2013, 15:37:47
Răspuns #407

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Ce probleme va fac soferii de la RATB?


Astăzi, un şofer RATB care conducea un troleibuz 93 a adormit de două ori la volan. Din fericire, maşina nu era în mişcare, ci aştepta la stop. Singurul efect negativ a fost că troleul a aşteptat de două ori să se facă verde la acelaşi stop.



Citiţi mai mult: CE probleme vă fac şoferii de la RATB - Transporturi > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/dezbatere-evz-ce-probleme-v-au-facut-soferii-de-la-ratb-1059608.html#ixzz2gNYy3Pi5
EVZ.ro
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
02 Octombrie 2013, 15:38:28
Răspuns #408

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
BREAKING NEWS !

Transformarea ratb-ului in societate comerciala e chestiune de timp.Se spune ca in 2-3 saptamani acest lucru se va intampla,deci in cel mult intr-o luna regia o vom avea societate comerciala.Acest lucru va insemna(cum am mai spus si cu alte dati),ca se vor crea licitatii pe diverse perioade (din ce cunosc eu,cel mult 10 ani pragul maxim) pentru licitatii,infrastructura,mentenanta...etc.
memorat
11 Octombrie 2013, 13:22:10
Răspuns #409

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Atentie!!
Daca acum ceva saptamani se spunea ca doar luni va fi greva,acum s-a spus ca si marti va fi.
2 zile de proteste.
Nu e bine. :(
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
11 Octombrie 2013, 14:14:09
Răspuns #410

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Atentie!!
Daca acum ceva saptamani se spunea ca doar luni va fi greva,acum s-a spus ca si marti va fi.
2 zile de proteste.
Nu e bine. :(
Exclusiv !

Greva a fost suspendata...se pare ca pentru moment au ajuns la un acord
memorat
11 Octombrie 2013, 14:20:34
Răspuns #411

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Exclusiv !

Greva a fost suspendata...se pare ca pentru moment au ajuns la un acord

Nu se poate!!!!!!!!!!!!! :o :o
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
15 Octombrie 2013, 22:26:26
Răspuns #412

roby123

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 616
  • Gen: Bărbat
  • Vrem o Å£ară cât mai civilizată!
BUCUR LF=Noua generaţie de tramvaie RATB;
#361=Cel mai modern tramvai al liniei 21.
memorat
17 Octombrie 2013, 19:58:46
Răspuns #413

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Doi hoţi de buzunare, prinşi la furat într-un autobuz RATB

Joi, poliţiştii din cadrul Brigăzii de Poliţie pentru Transportul Public, au prins în flagrant două persoane, imediat după ce ar fi sustras unui bărbat de 62 de ani, suma de 383 de lei.

Cei doi suspecţi, un tânăr de 24 de ani şi o femeie de 52 de ani, au fost prinşi de poliţişti în timp ce se aflau într-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în dreptul staţiei "Baba Novac", suma sustrasă fiind recuperată integral şi predată părţii vătămate.

Cercetările sunt continuate de poliţiştii bucureşteni, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat, cu cei doi suspecţi în stare de reţinere, urmând a fi prezentaţi Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 Bucureşti, cu propunere de arestare preventivă.

Linkul:http://www.b365.ro/doi-hoti-de-buzunare-prinsi-la-furat-intr-un-autobuz-ratb_196158.html
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
17 Octombrie 2013, 20:23:57
Răspuns #414

Adrian RATB

  • Vizitator
Bine-mi pare. Sa se sature de banii aia murdari.
memorat
17 Octombrie 2013, 22:01:21
Răspuns #415

roby123

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 616
  • Gen: Bărbat
  • Vrem o Å£ară cât mai civilizată!
Ce bine ca politistii au prins hotii, si batranul si-a recuperat, o suma mare de bani, zic eu.
BUCUR LF=Noua generaţie de tramvaie RATB;
#361=Cel mai modern tramvai al liniei 21.
memorat
22 Octombrie 2013, 16:47:57
Răspuns #416

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Anunț de la RATB: Traseele a două linii de tramvai vor fi modificate


Începând cu data de 23.10.2013, ca urmare a creării condiţiilor de circulaţie a tramvaielor pe Strada Dristorului, RATB va reorganiza circulaţia tramvaielor pe două linii.
Linia 1 (secţiunea Şura Mare - Şos. Şerban Vodă - Şos. Mihai Bravu) va funcţiona pe traseul actual între terminalul ”Şura Mare” şi intersecţia Şos. Mihai Bravu/Calea Dudeşti, apoi pe Şos. Mihai Bravu, Str. Dristorului, cu întoarcere pe Bd. Camil Ressu, Şos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, urmând apoi traseul de bază.

Linia 27 va funcţiona pe traseul actual de la terminalul “Complex RATB Titan” până la intersecţia Bd. Camil Ressu/Şos. Mihai Bravu/Calea Dudeşti, apoi în ambele sensuri, pe Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, până la terminalul “ Piaţa Unirii”.


http://www.b365.ro/anunt-de-la-ratb-traseele-a-doua-linii-de-tramvai-vor-fi-modificate_196435.html


Pacat ca aceasta masura a fost luata abia acum,au circulat liniile 1 si 23 mult timp deviate,sa vedem daca acest capat va fi tinut activ si dupa ce se termina cu pasajul Muncii deoarece urmeaza proiecte de modernizare ca virgula Camill,Ressu,(zona Dristorului-Fiziecienilor,Calea Dudesti),etc....
memorat
24 Octombrie 2013, 11:24:52
Răspuns #417

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bandă proprie pentru RATB pe 28 de mari artere din Capitală. VEZI LISTA

Primăria Capitalei va delimita benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun ale RATB pe 28 de artere din Capitală. Aceste benzi vor fi amenajate pe o distanță de 48 de kilometri. Potrivit unor calcule făcute de reprezentanții Primăriei Capitalei, dacă autobuzele ar circula nestingherite în traficul din București s-ar economisi 500.000 de lei pe an, doar pe o linie.
La sfârșitul lunii septembrie, Primăria Capitalei a delimitat o bandă specială pentru autobuzele RATB pe Splaiul Independenței, tronsonul cuprins între strada Șelari și Calea Victoriei. Au fost montați stâlpișori, și pe un sens și pe celălalt, iar Poliția Capitalei a supravegheat zona pentru a se asigura că banda destinată RATB nu este utilizată și de alți participanți la trafic. Reprezentanții Administrației Străzilor spuneau atunci că este doar un experiment, menit să verifice modul în care poate fi fluidizat traficul mijloacelor de transport în comun, și că va dura până la sfârșitul anului.

Între timp, Primăria Capitalei a decis nu doar să păstreze banda specială de pe Splaiul Independeței, ci să creeze altele noi pe 28 de artere din Capitală. În total, vor fi delimitate benzi destinate doar mijloacelor de transport în comun RATB pe aproape 48 de kilometri.

"Banda pentru RATB de pe Splaiul Independenței va rămâne acolo definitiv. De la delimitarea ei s-a observat o creștere a vitezei în trafic a autobuzelor care o folosesc de la 0-8 kilometri/oră la 20 kilometri/oră. Proiectul va fi extins şi pe alte artere. Am trimis lista acestora la Administraţia Străzilor care se va ocupa de amenajarea lor", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

În total, vor fi delimitate benzi speciale pentru RATB pe 28 de artere din Capitală, printre care Bd. Magheru, Bd. Unirii, Bd. Aviatorilor, Bd. Iuliu Maniu sau Drumul Taberei.

500.000 de lei/an/linie s-ar economisi anual dacă autobuzele ar circula pe benzi speciale

Experimentul de pe Splaiul Independenţei a arătat că municipalitatea ar economisi sume colosale dacă ar asigura circulaţia mijloacelor RATB pe benzi ce le sunt dedicate exclusiv. "Pe linia 104 Eroilor-Cora, în mod normal durata unei curse, pe o direcţie, durează 68 de minute. Mergând pe traseu prioritizat durata cursei a scăzut cu 24 de minute. Asta, în condiţiile în care circulă pe o bandă specială pe o distanţă de 5,5 kilometri. Pe linia 104 Gara de Nord- CET Sud când autobuzele circulă pe o bandă prioritizată pe o distanţă de 4 kilometri durata cursei scade de la 55 de minute la 35 de minute. De asemenea, pe linia 124 durata unei curse scădea de la 47 de minute la 30 minute dacă se utilizează pe o distanţă de 4 kilometri o bandă specială", a exemplificat Ion Dedu.

Astfel, conform unui calcul aproximativ realizat ad-hoc de șeful Direcției Transporturi, pe o singură linie, autobuzele care stau blocate în trafic consumă aproximativ 216 litri de benzină pe zi. Asta înseamnă o cheltuială de 1.300 lei/linie în fiecare zi, adică aproape 500.000 de lei pe an.

Benzile destinate mijloacelor de transport ale RATB vor fi amenajate treptat pe cele 28 de artere. "Administrația Străzilor trebuie să asigure delimitarea benzilor și semnalizarea acestor modificări. Când au tot ce le trebuie pentru a realiza aceste modificări (stâlpișori, mijloace de semnalizare, etc), le fac. Noi le-am transmis lista cu străzi, de acum depinde de ei ", a mai spus Ion Dedu.



http://www.b365.ro/banda-proprie-pentru-ratb-pe-28-de-mari-artere-din-capitala-vezi-lista_196437.html
memorat
24 Octombrie 2013, 13:25:02
Răspuns #418

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Octombrie 2013, 15:33:05
Răspuns #419

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Zvon bomba primit azi de la o sursa si anume cum ca se vrea deschiderea circulatiei tramvaielor pe Liviu Rebreanu.Tronsonul doi si anume cel care a mai ramas de modernizat si largit in jurul Barajul Dunarii nu se stie momentan cand va intra in modernizare deoarece trebuie incepute exprorierile  si sunt vorbe cum ca va fi data primaria in judecata de catre proprietari si de aici incepe "nebunia".Pe 23 l-ar baga pana la Faur,atat !!! Repet:doar zvon pe moment...
memorat