22 Decembrie 2024, 12:12:36

Autor Subiect: SIEMENS de 100 de ani in Romania  (Citit de 1012 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Decembrie 2009, 19:14:13

zofei.2006

  • Vizitator
                                                              SIEMENSde 100 de ani in Romania


In luna octombrie, mai exact pe 1 octombrie 2001 , s-a implinit un an de cand compania Siemens si-a reunit principalele unitati reprezentante ale Siemens AG in tara noastra intr-o noua formula: Siemens SRL.
Cu un nou sediu in Bucuresti si cu sustinerea permanenta a marii familii Siemens, echipa ce constituie Siemens SRL si-a propus sa contribuie la eforturile Romaniei in ameliorarea productiei industriale, cresterea eficientei economice, atragerea investitiilor internationale si castigarea statutului de membru in UE si in NATO.
Inca de la primele colaborari, incepute cu aproximativ 100 de ani in urma - in 1905 fiind fondata Societatea Romana de Electricitate Siemens-Schuckert pentru producerea de curent de inalta tensiune -, diferitele tipuri de produse Siemens au patruns si s-au impus pe piata romaneasca.
Structura noii companii cuprinde urmatoarele segmente de afaceri: Automatizari si Actionari (A and D), Producerea Energiei (PG) si Transmiterea si Distributia de Energie (PTD), Sisteme de Transport (ST) si Sisteme de Control al Traficului (TCS), Tehnica Medicala, Informatii si Comunicatii Mobile (Retele si Aparate I and C).
Siemens a colaborat in repetate randuri cu administratia feroviara romana, un exemplu in acest sens fiind programul de modernizare a retelei de telecomunicatii a CFR SA.
- In ceea ce priveste ultimele realizari ale Siemens AG in lume, amintim: incheierea in primavara acestui an a unui contract pentru 13 LRVs (light rail vehicles) din familia Combino, realizate in sistem modular, fabricate de catre Siemens Transportation Systems si comandate de catre departamentul de lucrari publice din Augsburg (Germania). Primul vehicul din lotul de 13 urmeaza a fi livrat in septembrie 2002, la Augsburg circuland deja 16 vehicule identice, livrate in anul 2000. Prin acest contract numarul total al automotoarelor Combino construite de Siemens se ridica la 400.
LRVs din familia Combino sunt vehicule formate din sapte sectiuni cu un singur capat, pentru ecartament metric, au o lungime de 42 m si o latime de 2,3 m. Dispun de 101 scaune standard, 6 scaune pliante (strapontine) si 147 de locuri in picioare. Viteza maxima este de 70 km/h. Vehiculul mai dispune de  un sistem complet de supraveghere pentru securitatea pasagerilor si de un sistem facil de urcare si coborare a calatorilor.
Inca din 1998 Combino circula in orase din Germania (Erfurt, Nordhausen sau Dusseldorf) sau in alte locuri din lume (Hiroshima, Amsterdam, Basel, Berna sau Melbourne).
- Tot anul acesta, in luna mai, Matra Transport International, parte a Grupului Siemens Transportation Systems (TS), a incheiat un contract pentru realizarea unei linii de metrou total automata in Toulouse (Franta), pe care vor circula vehicule de tipul VAL 208. Acest tip de trenuri circula deja pe rute din orasele Lille si Rennes, de asemenea din Franta. Noua linie de metrou va avea 16 km lungime, 20 de statii si e prevazut a se deschide in anul 2007. Siemens va produce pentru aceasta 35 de vehicule VAL 208. Tehnologia VAL (vehicule automate lejere) poate fi intalnita si in Taipei, la Paris, Orly sau la aeroportul O'Hare din Chicago.
- Cel mai mare contract al Siemens AG din ultimii 20 de ani a fost incheiat tot de Siemens TS, cuprinzand livrarea a 1.200 de automotoare electrice de tipul Desiro si pachetul de servicii aferente punerii  in functiune si intretinerii acestora. Beneficiarii sunt doi operatori britanici privati, Stagecoach si Angel Trains, renumiti ca fiind unii dintre cei mai mari intreprinzatori din lume in materie de leasing feroviar. Acest contract record vine dupa lansarea in China a proiectului trenului cu sustentatie magnetica Transrapid si castigarea licitatiei pentru trenuri de mare viteza ICE in Spania.
- De curand, Siemens SGP Verkchrstechnik (Viena) a livrat primul vehicul specializat, dintr-o serie de 12 automotoare electrice de tipul Desiro, pentru legatura feroviara a aeroportului din Kuala Lumpur, din Malaiezia (57 km). Proiectul cuprinde si realizarea si livrarea "la cheie" a infrastructurii feroviare, a instalatiilor specifice si a vehiculelor, la care se adauga administrarea intregului sistem de catre un consortiu format din Siemens si partenerul malaiezian. Printre proiectele aflate in desfasurare se numara si sisteme de transport urban/suburban din Turcia, San Juan, Puerto Rico si Houston (SUA).
- Siemens Transportation Systems a castigat recent un contract pentru construirea a 120 de automotoare Diesel din familia Desiro destinate circulatiei pe reteaua CFR, despre care revista Jurnal Feroviar a scris in numerele trecute.

memorat
Advertisement