O floare de metrou! Trenul Dalia este format din sase vagoane, are 216 locuri pe scaun si 984 in picioare (luand in calcul un numar de patru persoane pe metrul patrat). Lungimea trenului este de 112 m, iar latimea de 3,1 m. Viteza maxima de circulatie este de
80 km/h, iar pe reteaua Metrorex se circula, in medie, cu 35 km/h, ceea ce reprezinta una dintre cele mai mari viteze atinse pe liniile de metrou europene. Valoarea unui asemenea tren este de sase milioane de euro, in aceasta suma incluzandu-se si dispozitivele necesare intretinerii, instalatiile din cale pentru controlul operarii trenului si scolarizarea personalului care efectueaza lucrarile de intretinere si reparatiile.
Dalia face parte dintr-un total de 18 rame achizitionate in urma unei licitatii publice internationale care a fost castigata de firma Bombardier Transportation Sweden AB.
Bombardier este o companie cu o gama foarte mare de servicii si produse: lider mondial in fabricarea de aeronave pentru pasageri, de echipamente pentru transporturi feroviare si de produse motorizate pentru recreere si petrecerea timpului liber (skijet-uri, snowmobile etc.). Concernul are circa 80.000 de angajati, in 23 de tari din Europa, America de Sud si cea de Nord si din zona Asia-Pacific.
Noul si modernul tren de metrou recent sosit in Bucuresti se afla in plina "aclimatizare": se efectueaza in prezent probele de tip necesare omologarii si darii sale in exploatare curenta, prin verificarea tuturor parametrilor si a sistemelor pe un parcurs de 20.000 km. Celelalte 17 trenuri - care vor fi asamblate la Electroputere Craiova - vor avea nevoie doar de 5.000 km de probe de parcurs.
Livrarea urmatoarelor garnituri a fost esalonata in doua transe: trei trenuri in 2002 si 14 in 2003.
Prin urmare, in finalul lui 2003 Magistrala 2 (Pipera - IMGB) va fi echipata cu 18 noi garnituri.
Dintre caracteristicile prezentate de noul tren de metrou se pot enumera:
•fiabilitate sporita;
•sisteme de protectie de ultima generatie;
•caroseria din otel inoxidabil;
•costuri reduse de intretinere;
•realizarea de economii de pana la 50% in consumul energetic;
•compartimentul pasagerilor poseda sistem de ventilatie;
•cabina mecanicilor are HVAC (echipament de aer conditionat in cabina);
•usile laterale culisante asigura confortul si fluiditatea fluxului de pasageri;
•cele sase vagoane comunica intre ele, iar sistemele de asigurare a usilor de acces sunt net superioare;
•nivelul de zgomot este redus la aproape jumatate din cel inregistrat in exploatarea trenului actual; •cresterea sigurantei si a confortului celor 1.200 de calatori ai unui tren;
•respecta reglementarile actuale privind protectia mediului.