Regionala Brasov, în cifreReparatiile capitale, la ziTot la capitolul activitati curente ce se desfasoara pe raza regionalei am aflat ca are loc o lucrare de modernizare si RK la hala 1 a
Sectiei Întretinere Mecanizata a Caii (SIMC), din cadrul Diviziei de Linii Brasov..
Obiectul de activitate al SIMC Brasov consta în principal în exploatarea, întretinerea si repararea masinilor grele de cale, precum si în executarea reparatiilor periodice la liniile de pe raza regionalei. Actualmente, SIMC Brasov are 144 de salariati, marea majoritate fiind mecanici de masini grele de cale.
"Zestrea" materiala a SIMC Brasov este formata din 37 de utilaje, care sunt utilizate în îndeplinirea obiectului de activitate al sectiei:
o 9 masini de ciuruit balast, dintre care opt tip MCB 450 si una tip RM 76 UHR, productie Plasser & Theurer, 1976;
o 15 masini de burat, dintre care una CSM 0932, una PLM 07275 - pentru burat schimbatoare, si 13 bucati BNRI (burat, nivelat, ripat si îndreptat);
o 3 trenuri de adunat deseurile rezultate din activitatea de ciuruit: doua tip PSZ, productie URSS, si una PTO, productie Polonia;
o 8 masini de profilat balast, tip MP 150 (sapte bucati) si tip MP 135 (o bucata);
o 1 masina de ripat linie, tip R 2000, productie URSS;
o 1 masina multifunctionala, tip UAM.
Lucrarile de reparatii capitale ce se desfasoara acum acopera doua aspecte: RK la instalatii termice si la cele electrice, îmbunatatirea sistemului de alimentare cu apa si RK la infrastructura, la canalul de vizitare si la rampa de spalare.
In structura AZC Brasov functioneaza cinci revizii de exploatare si intretinere a vagoanelor de calatori, dintre care cea mai importanta este Revizia de Vagoane Brasov. Pozitia geografica a acestei unitati impune o activitate complexa: 25 de garnituri de tren pregatite la compunere, 20 de trenuri de marfa revizuite si 32 de trenuri formate de alte agentii zonale de calatori si revizuite in tranzit.
Diversitatea parcului de vagoane permite asigurarea compunerii garniturilor conform livretelor de mers pe rang de tren, urmarind si confortul calatorilor.
Revizia de Vagoane Brasov
Trenul expres Brasovia care circula permanent pe relatia Brasov - Constanta, apreciat ca etalon de catre publicul calator, are in compunere un vagon salon dotat cu instalatii de climatizare, precum si un vagon restaurant, deservit de un personal cu inalta calificare.
Conditiile de lucru create personalului de executie sunt deosebite. In grupa tehnica de pregatire a trenurilor este asigurat iluminatul cu ajutorul instalatiei realizate prin eforturi proprii, iar pe stalpii cu reflectoare s-au montat casete dotate cu prize de 380 V si 220 V pentru micromecanizare si utilaje de salubrizare. De asemenea, toate drumurile de acces sunt amenajate astfel incat sa permita utilizarea, de-a lungul liniilor, a diferitelor mijloace de transport cum ar fi: electrocare, motostivuitoare etc.
Total retea: 2.805 km (2.407 km - domeniu public si 398 km - domeniu privat);
Linii duble: 813 km;
Linii electrificate: 1.305 km (1.007 km - linii curente si 298 km - linii în statii);
Linii înguste: 55 km;
Linii curente: 1.950 km (1.169 km - linii magistrale, 264 km - linii principale si 517 km - linii secundare);
Linii statii: 855 km;
Aparate de cale: 3.506 bucati (2.575 de schimbatoare, 163 TDJ si 75 de bretele);
Linii industriale: 323 de linii;
Instalatii:
- 101 statii CED;
- 2.550 de macazuri CED;
- 1.065 km Bloc Linii Automat (BLA);
- 36/122 bucati bariere BAT/SAT;
- 4.067 de instalatii autostop;
- 1.563 km fir LC desfasurat;
- 15 substatii de tractiune (ST);
- 109 grupuri electrogene (GE);
Trafic:
- 3 regulatoare de circulatie;
- 57 de statii;
- 79 de halte de miscare;
- 11 halte independente, pe sectii cu conducere centralizata.
Lucrari de arta:
- 4.110 viaducte, poduri si podete: 1.200 de poduri cu tabliere metalice, 2.387 de poduri din beton, 23 de poduri din beton precomprimat, 76 de poduri de caramida, 248 de poduri de piatra;
- 17 tuneluri, în lungime de peste 11 km.