26 Decembrie 2024, 15:54:23

Autor Subiect: Regionala de Transport Feroviar de Calatori Brasov  (Citit de 5828 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Decembrie 2009, 03:43:26

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                          Regionala Brasov, în cifre


Reparatiile capitale, la zi

Tot la capitolul activitati curente ce se desfasoara pe raza regionalei am aflat ca are loc o lucrare de modernizare si RK la hala 1 a Sectiei Întretinere Mecanizata a Caii (SIMC), din cadrul Diviziei de Linii  Brasov..



Obiectul de activitate al SIMC Brasov consta în principal în exploatarea, întretinerea si repararea masinilor grele de cale, precum si în executarea reparatiilor periodice la liniile de pe raza regionalei. Actualmente, SIMC Brasov are 144 de salariati, marea majoritate fiind mecanici de masini grele de cale.
"Zestrea" materiala a SIMC Brasov este formata din 37 de utilaje, care sunt utilizate în îndeplinirea obiectului de activitate al sectiei:
o 9 masini de ciuruit balast, dintre care opt tip MCB 450 si una tip RM 76 UHR, productie Plasser & Theurer, 1976;
o 15 masini de burat, dintre care una CSM 0932, una PLM 07275 - pentru burat schimbatoare, si 13 bucati BNRI (burat, nivelat, ripat si îndreptat);
o 3 trenuri de adunat deseurile rezultate din activitatea de ciuruit: doua tip PSZ, productie URSS, si una PTO, productie Polonia;
o 8 masini de profilat balast, tip MP 150 (sapte bucati) si tip MP 135 (o bucata);
o 1 masina de ripat linie, tip R 2000, productie URSS;
o 1 masina multifunctionala, tip UAM.
Lucrarile de reparatii capitale ce se desfasoara acum acopera doua aspecte: RK la instalatii termice si la cele electrice, îmbunatatirea sistemului de alimentare cu apa si RK la infrastructura, la canalul de vizitare si la rampa de spalare.

In structura AZC Brasov functioneaza cinci revizii de exploatare si intretinere a vagoanelor de calatori, dintre care cea mai importanta este Revizia de Vagoane Brasov. Pozitia geografica a acestei unitati impune o activitate complexa: 25 de garnituri de tren pregatite la compunere, 20 de trenuri de marfa revizuite si 32 de trenuri formate de alte agentii zonale de calatori si revizuite in tranzit.
    Diversitatea parcului de vagoane permite asigurarea compunerii garniturilor conform livretelor de mers pe rang de tren, urmarind si confortul calatorilor.
    Revizia de Vagoane Brasov
    Trenul expres Brasovia care circula permanent pe relatia Brasov - Constanta, apreciat ca etalon de catre publicul calator, are in compunere un vagon salon dotat cu instalatii de climatizare, precum si un vagon restaurant, deservit de un personal cu inalta calificare.

   

Conditiile de lucru create personalului de executie sunt deosebite. In grupa tehnica de pregatire a trenurilor este asigurat iluminatul cu ajutorul instalatiei realizate prin eforturi proprii, iar pe stalpii cu reflectoare s-au montat casete dotate cu prize de 380 V si 220 V pentru micromecanizare si utilaje de salubrizare. De asemenea, toate drumurile de acces sunt amenajate astfel incat sa permita utilizarea, de-a lungul liniilor, a diferitelor mijloace de transport cum ar fi: electrocare, motostivuitoare etc.



Total retea: 2.805 km (2.407 km - domeniu public si 398 km - domeniu privat);
Linii duble: 813 km;
Linii electrificate: 1.305 km (1.007 km - linii curente si 298 km - linii în statii);
Linii înguste: 55 km;
Linii curente: 1.950 km (1.169 km - linii magistrale, 264 km - linii principale si 517 km - linii secundare);
Linii statii: 855 km;
Aparate de cale: 3.506 bucati (2.575 de schimbatoare, 163 TDJ si 75 de bretele);
Linii industriale: 323 de linii;
Instalatii:
- 101 statii CED;
- 2.550 de macazuri CED;
- 1.065 km Bloc Linii Automat (BLA);
- 36/122 bucati bariere BAT/SAT;
- 4.067 de instalatii autostop;
- 1.563 km fir LC desfasurat;
- 15 substatii de tractiune (ST);
- 109 grupuri electrogene (GE);
Trafic:
- 3 regulatoare de circulatie;
- 57 de statii;
- 79 de halte de miscare;
- 11 halte independente, pe sectii cu conducere centralizata.
Lucrari de arta:
- 4.110 viaducte, poduri si podete: 1.200 de poduri cu tabliere metalice, 2.387 de poduri din beton, 23 de poduri din beton precomprimat, 76 de poduri de caramida, 248 de poduri de piatra;
- 17 tuneluri, în lungime de peste 11 km.

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

22 Martie 2010, 17:22:30
Răspuns #1

Silviu88

  • Vizitator
Regionala isi are sediul in orasul Brasov asigurand, prin pozitia sa geografica centrala, accesul pe calea ferata spre toate zonele tarii. Zona de activitate  se intinde pe cuprinsul a 6 judete: Brasov, Sibiu, Alba, Mures, Harghita si Covasna, statiile de cale ferata limitrofe fiind: Predeal, Sibot, Razboieni, Deda, Ghimes .Liniile de pe teritoriul Regionalei masoara in total 1086km.
Principalele obiecte de activitate sunt:

·       efectuarea transportului feroviar public de calatori;

·       efectuarea de transporturi in vagoane specializate;

·       lucrări de intretinere si reparatii, investitii, dezvoltare, automatizari si retehnologizari pentru activitatea de transport feroviar public de calatori;

·       alte activitati conexe sau adiacente transportului feroviar public de calatori, cum ar fi:   turism, prestari servicii, transport bazat pe alte tehnologii decat cea feroviara, publicitate ( in tren sau pe biletele de calatorie ), reclamă ( inclusiv pe site), editare, tiparire si difuzare, inchirieri de mijloace de transport  (locomotive si automotoare ), inchirieri de trenuri in scop turistic, exploatare comerciala a patrimoniului propriu, comert, orice alte servicii executate pe baza de contracte sau convenţii în numele tertilor, legate direct sau indirect de activitatea societatii regionale.
Pe cuprinsul Regionalei Transport Feroviar Calatori Brasov circula in prezent un numar de 211 trenuri/zi din care 10 trenuri internationale, 26  trenuri cu automotoare DESIRO  ( Sageata Albastra ),12  trenuri INTERCITY, 16  trenuri rapide, 26 trenuri accelerate,121 trenuri personale.
Statistici:

Fiecare locomotiva si automotor care remorca trenuri ale RTFC Brasov parcurge intre 200 si 650km pe zi, realizandu-se pe total parc o cifra totala de peste 1.000.000 tren km intr-o luna, din care circa 100.000 km sunt parcursi de automotoarele Sageata Albastra.
In ultimii 5 ani, datorita strategiei SNTFC de modernizare a parcului Regionala a fost dotata cu 3 noi tipuri de locomotive si automotoare.
Anul trecut, din statiile de pe raza RTFC Brasov a plecat un numar de 14 milioane de calatori, varfurile de trafic inregistrindu-se in lunile aprilie, mai, octombrie 2009.
memorat
22 Martie 2010, 17:28:22
Răspuns #2

Silviu88

  • Vizitator
Poze cu cladirea Regionalei Brasov , 13.03.2010 .
memorat
22 Martie 2010, 17:38:38
Răspuns #3

Silviu88

  • Vizitator
In continuare cateva date tehnice:
 - magistrala 300 intre Azuga si Predeal cu regionala Bucuresti
 - magistrala 300 intre Razboieni si Calarasi cu regionala Cluj
 - magistrala 200 intre Sibot si Aurel Vlaicu cu regionala Timisoara
 - magistrala 400 intre Deda si Rapa de Jos cu regionala Cluj
 - linia 201 intre Podu Olt si iesire statia Turnu Rosu cu regionala Craiova
 - linia 406 intre Magherus Sieu si Chirales cu regionala Cluj
 - linia 501 intre Lunca de Mijloc si Bolovanis cu regionala Galati

Subdiviziunile RTFC Brasov sunt:
 1.Sectia L1 Brasov
 2.Sectia L2 Sighisoara
 3.Sectia L3 Brasov
 4.Sectia L4 Sibiu
 5.Sectia L5 Targu Mures
 6.Sectia L6 Gheorgheni
 7.sectia L7 Miercurea Ciuc
 8.Sectia L8 Blaj
 9.Sectia L9 Alba Iulia
Revizii de vagoane: Brasov, Sibiu, Targu-Mures, Teius.
Depouri: Brasov ,Sibiu, Teius si cred, nu sunt sigur Dej
memorat
Advertisement