Legătura rutieră dintre Vitan și Dristor, abandonată și întârziată cu doi aniStrăpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, ce va face legătura între cartierele Vitan și Dristor, ar fi trebuit finalizată în acest an. Aproape de jumătatea anului însă, lucrarea e realizată doar în proporție de 20%. Motivul: a rămas fără finanțare, din cauza costurilor imense cu exproprierile. Lucrările de construcție costă aproximativ 22 milioane euro.
Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu face legătura între cartierele Vitan și Dristor. Lucrările la proiect au început în martie 2010 și ar fi trebuit încheiate în toamna acestui an. Lucrarea s-a blocat însă în urmă cu mai multe luni, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro).
Inițial, lucrarea constă în lărgirea Bd. Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri și lărgirea trotuarelor la 5 metri. Pentru a se reduce valoarea exproprierilor, municipalitatea a schimbat proiectul.
“Lucrarile au fost sistate din cauza lipsei prevederilor bugetare pe anul în curs, în condiÈ›iile în care, Primarul General a cerut CGMB de nenumărate ori, delimitarea culoarului de expropriere pentru eficientizarea cheltuirii banilor publici. Proiectul propus urma să aibă 2 benzi pe sens È™i trotuare pe fiecare parte, față de prevederea iniÈ›ială care includea 3 benzi pe sens+spaÈ›iu verde pe mijloc, cu lățime de 7 metri. Solicitarea primarului general a fost respinsă de fiecare dată de către CGMB, municipalitatea neputând efectua exproprierile cu puÈ›inii bani pe care acest proiect i-a avut la dispoziÈ›ieâ€, au precizat pentru B365.ro reprezentanÈ›ii Primăriei Capitalei.
Iniţial, municipalitatea voia să ofere despăgubiri de 48 de milioane de euro pentru 110.000 de metri pătraţi pe care se află terenuri şi case ale unui număr de 726 de proprietari, însă suma a fost considerată, în final, ca fiind prea mare.
Proiectul prevede și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmbovița la intersecția bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens și un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.
Lucrarea nu va fi terminată mai devreme de doi ani
Proiectul Străpungerii Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu va rămâne blocat atâta timp cât exproprierile nu vor fi aprobate de consilierii generali. Proiectul a fost pus pe ordinea de zi a CGMB de mai multe ori, însă de fiecare dată a fost respins.
“Costurile au crescut foarte mult față de propunerile iniÈ›iale. De asta nu l-am votat È™i nici nu o să-l votămâ€, a precizat consilierul general Călin Murg de la PDL, partidul care deÈ›ine majoritatea în CGMB.
Atâta timp cât CGMB nu va aproba exproprierile, proiectul nu va fi deblocat. De altfel, primarul general, Sorin Oprescu, se bazează pe o majoritate USL în consiliu după alegeri, cu ajutorul căreia să treacă proiectele respinse de actuala majoritate PDL.
“Lucrările vor demara imediat ce CGMB va aproba fonduri pentru acest proiect. Durata nu poate fi calculată decât în momentul în care vor demara lucrările. Costul total va fi stabilit după definitivarea culoarului de expropriereâ€, au precizat reprezentanÈ›ii municipalității.
Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu nu va fi însă terminată mai devreme de doi ani. Astfel, lucrarea are un termen de finalizare de 30 de luni. În condițiile în care acum este realizată doar în proporție de 20%, lucrarea mai are nevoie de alte 24 de luni pentru a fi terminată. Prin urmare, chiar dacă proiectul va fi aprobat imediat după alegeri, în luna iulie, bucureștenii vor putea circula pe Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu abia din iulie 2014.
Costul estimat: 18 milioane euro pe kilometru
Indicatorii tehnico-economici pentru Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu au fost aprobați încă din februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării ajunge la 193 milioane lei (44 milioane euro).
Contractul pentru execuția lucrării (construcție și montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanță și asistență tehnică și exproprierile.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.
http://b365.realitatea.net/news/strapungerea-nicolae-grigorescu-trebuia-finalizata-in-acest-an-dar-este-gata-in-proportie-de-doar-20/