Se construiește doar unul din cele două pasaje rutiere de la Răzoare. VEZI TRASEULNervi întinși la maxim și ambuteiaje în trafic. Prin asta trec șoferii bucureșteni care au drum prin zona Răzoare. În 2007, Primăria Capitalei a găsit o soluție: un proiect pentru construirea a două pasaje subterane. Soluția a rămas însă doar pe hârtie, și, pentru început, va fi aplicată doar pe jumătate: doar unul dintre pasaje va fi realizat.
Intersecția de la Răzoare este una dintre cele mai aglomerate din București, iar începerea lucrărilor la magistrala M5 de metrou nu a făcu decât să aglomereze și mai tare zona.
Problema ambuteiajelor de la Răzoare e însă veche. În 2007, Primăria Capitalei a găsit și o soluție: două pasaje subterane. Unul dintre ele era proiectat pe direcția Drumul Taberei – Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul – Bd. Geniului spre Pasajul Basarab. În 2011, s-a mai făcut un pas înainte. Consiliul General al Municipiului București a aprobat un Acord de Cooperare între primărie și Metrorex pentru realizarea pasajelor subterane de la Răzoare. Acordul a fost necesar în condițiile în care pasajul subteran se intersectează în zona Academiei Militare cu Magistrala 5 de metrou ce urmează a fi construită în Capitală. Astfel, unul dintre cele două pasaje, cel pe direcția Drumul Taberei – Eroilor va trece chiar pe deasupra liniei de metrou.
ÃŽntre timp Metrorex a început săpăturile în zona Academiei Militare, unde se toarnă deja pereÈ›ii mulaÈ›i ai staÈ›iei de metrou. Primăria Capitalei s-a reorientat însă. “Pentru început va fi realizat doar unul dintre cele două pasaje, cel de pe direcÈ›ia inelului principal de circulaÈ›ie (n.r. pe sensul Strada Progresul – Bd. Geniului spre GrozăveÈ™ti È™i Pasajul Basarab). Primăria are proiecte de sute de milioane de euro, însă bugetul anual nu ne permite să realizăm toate proiectele pe care le avem în planâ€, au precizat pentru B365.ro surse din cadrul Primăriei Capitalei.
Conform Planului Urbanistic Zonal Nod intermodal Răzoare, în cazul acestui pasaj se va intra în subteran de la intersecția străzii Progresul cu Calea 13 Septembrie și se va ieși la intersecția Bd. Geniului cu Șos. Cotroceni. Practic, pasajul ar urma să fie construit pe sub strada Progresul și Bd. Geniului.
Lucrările la acest pasaj nu vor începe însă prea curând. Cel puțin nu în acest an. Astfel, în proiectul de buget pentru 2012, pentru pasajul de la Nod Răzoare sunt alocați doar 10.000 lei (2.200 euro). Prioritare în buget sunt lucrările deja începute în oraș.
Cât privește al doilea pasaj, pe direcția Drumul Taberei – Eroilor, acesta nu se află în planurile municipalității pentru perioada imediat următoare. Conform PUZ-ului acest pasaj ar urma să fie construit între Bd. Drumul Taberei (din zona intersecției cu str. Gheorghe Caranda) și Bd. Eroilor, imediat după Piața Eroilor.
Costul investiției Nod Intermodal Răzoare se ridică la 677 milioane lei (aproximativ 155 milioane euro), potrivit inidcatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București în 2007.
http://b365.realitatea.net/news/solutia-ambuteiajelor-de-la-razoare-rezolvata-pe-jumatate-primaria-va-construi-doar-unul-dintre-cele-doua-pasaje-proiectate/