A fost construita de Electroputere ca prototip pentru Caile ferate Iraniene. Are acelasi motor de Sulzer, doar ca e facuta asa pentru ca iranienii au cerut o locomotiva cu aproape 5000CP!! Astfel ca romanii au facut un 060-DA dublu. Puterea era de 4200CP.
Ca particulatirati stiu ca are si niste filtre speciale la ventilatoare pentru nisip (ceva asemanator cu un hopper industrial si cu scurgere pe lateralele peretilor exteriori ai ventilatorului). Iranienii au luat-o si au facut probe cu ea, dar intre timp au gasit niste locmotive americane pe care le-au preferat.
Asadar locomotiva a ramas la Electro. CFR a refuzat sa cumpere la momentul acela aceasta masina zicand ca este prototip (nu cum fac acum cu altele..nu dam nume) si pana la urma a facut serviciu pe la tot felul de operatori industriali, cum de altfel face si acum.
Cabina din fata are 3 geamuri, pentru ca cel din mijloc trebuia sa aiba si usa de acces. In postul 2, unde e dreapta are inca un post de conducere, aparut ulterior pentru manevre sau cuplarea la partea a 2-a a locomotivei.
Din cate am inteles in momentul de fata, ambele unitati sunt la Isalnita, dar este folosita doar una, cealalta stand "de 6" pentru situatii de urgenta in care cea ce face servici s-ar defecta.
Sper ca am lamurit ceva.